THE IMPLEMENTATION OF LINGUAMARINA YOUTUBE CHANNEL TO TEACH SPEAKING

SULIMAH, SULIMAH (2023) THE IMPLEMENTATION OF LINGUAMARINA YOUTUBE CHANNEL TO TEACH SPEAKING. THE IMPLEMENTATION OF LINGUAMARINA YOUTUBE CHANNEL TO TEACH SPEAKING (7). pp. 1-7. (Unpublished)

[img] Text
Artikel Skripsi Sulimah.docx

Download (51kB)
[img] Text
HASAN BESRI_ARTIKEL.docx

Download (43kB)
[img] Text
HASAN BESRI_ARTIKEL.docx

Download (43kB)
[img] Text
HASAN_BESRI_ARTIKEL[1].pdf

Download (78kB)
[img] Text
HASAN BESRI_ARTIKEL.pdf

Download (78kB)

Abstract

ABSTRAK Bahasa merupakan alat yang tidak tergantikan dalam kehidupan manusia karena digunakan untuk komunikasi dan keterampilan berbicara karena dengan itu pesan akan tersampaikan dengan baik. tujuan dari peneliti ini untuk mengetahui gambaran kondisi pembelajaran pada sekolah di area pedesaan . Jenis penelitian ini adalah penelitian deskriptif kualitatif. Penelitian dilaksanakan pada tanggal 8 maret 2023 dengan responden 23 menggunakan observasi, interview, dan kuesionare. Hasil penelitian menemukan 6 langkah dalam mengimplementasikan 1. guru menyeleksi video, 2. guru menyiapakan pedoman tertentu, 3. guru pengarahan dan memperkenalkan apa yang ingin di capai (sasaran), 4. guru menayangkan video, 5. melakukan sesi tanya jawab, 6. mengatur waktu untuk refleksi. dan respon siswa bisa dikatakan semua positif kita bisa lihat pada hasil kuesioner bahwa berbicara siswa lebih baik dengan video Linguamarina sebagai media dari 12 responden 10 menjawab sangat setuju dan 2 menjawab setuju. pembelajaran dengan menggunakan video Linguamarina sebagai media memang benar bagus dalam meningkatkan berbicara siswa, ketertarikan siswa serta motivasi yang semula tidak ingin belajar bahasa inggris bahkan berfikir itu tidak akan penting bagi mereka. Kata kunci: Media Pembelajaran, Linguamarina Channel, Berbicara ABSTRACT Language is an irreplaceable tool in human life because it is used for communication and speaking skills because with that the message will be conveyed properly. the purpose of this research is to describe the condition of learning in schools in rural areas. This type of research is a qualitative descriptive research. Held on March 8, 2023 with 23 respondents using observation, interviews, and questionnaires. The results of the study found 6 steps in implementing 1. the teacher selects a video, 2. the teacher prepares specific guidelines, 3. the teacher briefs and introduces what he wants to achieve, 4. the teacher shows the video, 5. conducts a question and answer session, 6. setting time for reflection. and students' responses can be said to be all positive. We can see from the results of the questionnaire that students' speaking was better with Linguamarina videos as a medium. Out of 12 respondents, 10 answered sa and 2 answered a. Learning by using Linguamarina videos as a medium is really good for students' speaking, students' interest and motivation who initially don't want to learn English even think it won't be important for them. Keyword: Learning Media, Linguamarina YouTube Channel, Teaching Speaking

Item Type: Article
Subjects: T Technology > T Technology (General)
Divisions: PENDIDIKAN BAHASA INGGRIS
Depositing User: S.Pd SULIMAH SULIMAH
Date Deposited: 24 Aug 2023 05:58
Last Modified: 24 Aug 2023 07:14
URI: http://repo.stkippgri-bkl.ac.id/id/eprint/2836

Actions (login required)

View Item View Item