BAYU ADY B.SURYANA, BAYU (2024) ANALISIS FAKTOR – FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KEPUASAN PENGUNJUNG MR. DIY BANPLAZ. STKIP PGRI BANGKALAN.
Text
ARTIKEL_BAYU ADY B. SURYANA _2022211017.pdf Download (667kB) |
Abstract
Abstract: This research aims to determine promotional price factors and visitor satisfaction factors at the store, Mr. DIY Banplaz. Renshitian uses quantitative reaction methods. Based on the research results, it shows that the price variable with its indicators price affordability, price suitability to product quality, price competitiveness and price suitability to benefits have a significant effect on visitors' purchasing interest in the Mr.DIY Banplaz store. This can be seen from the significance value for price of 0.026 < 0.05 and analysis of this influence is positive (+) on visitor interest in the shop. Mr.DIY Banplaz. This means that there is a significant influence of the price variable on the purchasing interest of shop visitors. Mr. DIY Banplaz. Based on the research results, it shows that the Promotion variable with its indicators Advertising, Sales Promotion and Marketing directly has a significant effect on purchase interest in shops. Mr DIX Banplaz This can be seen from the significance value for Promotion of 0.022 <0.05 and the analysis of this influence is positive (+) on visitor interest in the MLRIX Banplaz store. This means that there is a significant influence from the Promotion variable on interest in purchasing goods in the shop. Mr. DIY Banplaz. Kata kunci: Harga, promosi dan kepuasan pengunjung toko Mr. DIY Banplaz. Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor harga,promosi dan faktor kepuasan pengunjung di toko Mr. DIY Banplaz. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif. Berdasarkan hasil penelitian menunjukkan bahwa variabel Harga dengan indikatornya Keterjangkauan harga, Kesesuaian harga dengan kualitas produk, Daya saing harga dan Kesesuaian harga dengan manfaat berpengaruh signifikan terhadap minat pembelian pengunjung terhadap toko Mr.DIY Banplaz. Hal ini dilihat dari nilai signifikansi pada harga sebesar 0,026 < 0,05 dan analisis pengaruh ini bersifat positif (+) terhadap minat pengunjung terhadap toko Mr.DIY Banplaz. Artinya ada pengaruh signifikan dari variabel harga ke Minat pembelian pengunjung toko Mr.DIY Banplaz. Berdasarkan hasil penelitian menunjukkan bahwa variabel Promosi dengan inidikatornya Periklanan, Promosi penjualan dan Pemasaran langsung berpengaruh signifikan terhadap minat pembelian terhadap toko Mr.DIY Banplaz. Hal ini dilihat dari nilai signifikansi pada Promosi sebesar 0,022 < 0,05 dan analisis pengaruh ini bersifat positif (+) terhadap minat pengunjung terhadap toko Mr.DIY Banplaz. Artinya ada pengaruh signifikan dari variabel Promosi ke minat pembelian barang di toko Mr.DIY Banplaz.
Item Type: | Other |
---|---|
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | PENDIDIKAN EKONOMI |
Depositing User: | BAYU BAYU BAYU ADY B.SURYANA |
Date Deposited: | 03 Sep 2024 07:29 |
Last Modified: | 03 Sep 2024 07:29 |
URI: | http://repo.stkippgri-bkl.ac.id/id/eprint/3753 |
Actions (login required)
View Item |