KHOLIYATUL UYUNIYAH, YUNIA (2024) THEUSEOFSCRABBLELEARNINGMEDIAINTEACHING ENGLISH VOCABULARY. STKIP PGRI Bangkalan.
Text
ARTIKEL SKRIPSI YUNI.docx Download (67kB) |
Abstract
ABSTRACT Kholiyatul Uyuniyah . 2024. The use of Scrabble learning media in Englis teachingvocabulary.Supervisor:HendraSudarso,M.Pd,TeraAthena,M.Pd. Keywords: Scrabble media ,Vocabulary, Student’s Response Thisstudywasconductedtoexplorestudentsusescrabbleinteachingvocabulary andimplementationscrabblemediafromtheteacher.Theinterviewwasintended to collect qualitative data concerning the participants’ responses about their interestandmotivation,vocabulary. English is the second language in Indonesia after Indonesian. English used as one of the subjectsin elementary schools that has basic competencies and competencieswhich becomes the direction and basis for the development of learning.Competency and competence standard this basis is regulated in such a way by the curriculum. In the Education Unit Level Curriculum In learning English, vocabulary mastery plays a very important role in learning English. Students must know a lot of various vocabulary in English, because vocabulary is the main asset in teaching and learning activities, students must really understand the meaning of vocabulary. ABSTRAK Kholiyatul Uyuniyah. 2024. Penggunaan media pembelajaran Scrabble dalam pengajaran kosakata bahasa Inggris. Pembimbing : Hendra Sudarso, M.Pd, Tera Athena, M.Pd. Kata Kunci: Media Scrabble, Kosakata, Respon Siswa Penelitian ini dilakukan untuk mengeksplorasi penggunaan scrabble siswa dalam pengajaran kosakata dan implementasi media scrabble dari guru. Wawancara dimaksudkan untuk mengumpulkan data kualitatif mengenai tanggapan peserta tentang minat dan motivasi, kosa kata. Bahasa Inggris merupakan bahasa kedua di Indonesia setelah bahasa Indonesia. Bahasa Inggris digunakan sebagai salah satu mata pelajaran di sekolah dasar yang mempunyai kompetensi dasar dan kompetensi yang menjadi arah dan dasar pengembangan pembelajaran. Standar kompetensi dan kompetensi dasar ini diatur sedemikian rupa oleh kurikulum. Dalam Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Dalam pembelajaran bahasa Inggris, penguasaan kosakata memegang peranan yang sangat penting dalam pembelajaran bahasa Inggris. Siswa harus banyak mengetahui berbagai kosakata dalam bahasa Inggris, karena kosakata merupakan modal utama dalam kegiatan belajar mengajar, siswa harus benar-benar memahami pengertian kosakata.
Item Type: | Other |
---|---|
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | PENDIDIKAN BAHASA INGGRIS |
Depositing User: | KHOLIYATUL UYUNIYAH KHOLIYATUL UYUNIYAH |
Date Deposited: | 27 Aug 2024 05:29 |
Last Modified: | 27 Aug 2024 05:29 |
URI: | http://repo.stkippgri-bkl.ac.id/id/eprint/3732 |
Actions (login required)
View Item |