THE USE OF ORAL PRESENTATION FOR STUDENT’ SPEAKING SKILL AT SMP ISLAM RAUDLATUL ULUM

M. HANIP, HANIP (2023) THE USE OF ORAL PRESENTATION FOR STUDENT’ SPEAKING SKILL AT SMP ISLAM RAUDLATUL ULUM. STKIPGRI BANGKALAN.

[img] Text
Artikel M. Hanip.pdf

Download (376kB)

Abstract

Abstrak: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui kemampuan berbicara siswa pada Kelas IX SMP Islam Raudlatul Ulum. Fokus pada penelitian ini yaitu untuk menjelaskan dan menganalisis kemampuan berbicara siswa dalam sebuah presentasi lisan Pada siswa kelas IX SMP ISLAM Raudlatul Ulum. Desain dari penelitian ini adalah pendekatan deskriptif kualitatif yang mana mempunyai satu variabel yaitu siswa-siswi kelas IX SMP ISLAM Raudlatul Ulum, mereka dilihat dari kemampuan berbicara ketika sedang dalam presentasi lisan. Populasi pada penelitian ini adalah siswa kelas IX SMP ISLAM Raudlatul Ulum. Jumlah siswa kelas IX terdiri dari 20 siswa maupun siswi. Untuk mengetahui kemampuan berbicara siswa dalam menggunakan metode presentasi lisan peneliti menggunakan observasi dan interview dalam mengumpulkan data. Peneliti menemukan bahwa hampir semua siswa mampu berbicara saat melakukan presentasi lisan di depan kelas, siswa merasa lebih lebih percaya diri saat presentasi di depan kelas, mereka cukup mampu dalam penguasaan materi yang diberikan oleh guru, peneliti menyimpulkan bahwa siswa kelas IX SMP ISLAM Raudlatul Ulum dalam kemampuan berbicara bahasa Inggris saat presentasi termasuk dalam kategori bagus. Kata Kunci: Keterampilan Berbicara, Presentasi Lisan, Untuk Siswa Abstract: The aim of this research was to determine the speaking abilities of students in Class IX of Raudlatul Ulum Islamic Middle School. The focus of this research is to explain and analyze students' speaking abilities in an oral presentation in class IX students of Raudlatul Ulum Islamic Middle School. The design of this research is a qualitative descriptive approach which has one variable, namely class IX students of Raudlatul Ulum Islamic Middle School, they are seen from their speaking ability when making an oral presentation. The population in this study were class IX students of Raudlatul Ulum Islamic Middle School. The number of class IX students consists of 20 students and female students. To determine students' speaking abilities using the oral presentation method, researchers used observation and interviews to collect data. Researchers found that almost all students were able to speak when making oral presentations in front of the class, students felt more confident when presenting in front of the class, they were quite capable of mastering the material given by the teacher, researchers concluded that class IX students of Raudlatul Ulum Islamic Middle School in the ability to speak English during presentations is included in the good category. Keywords: Speaking Skill, Oral Prsentation, For Student

Item Type: Other
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: PENDIDIKAN BAHASA INGGRIS
Depositing User: S.Pd M. HANIP M. HANIP
Date Deposited: 11 Sep 2023 02:07
Last Modified: 11 Sep 2023 02:07
URI: http://repo.stkippgri-bkl.ac.id/id/eprint/2956

Actions (login required)

View Item View Item