STUDY ON USING TRAILER MOVIE MEDIA TO IMPROVE STUDENT’S WRITING SKILL IN NARRATIVE TEXT AT HIDAYATULLAH ENGLISH COLLEGE (HEC) BANGKALAN

FAISOL AKBAR, FAISOL (2023) STUDY ON USING TRAILER MOVIE MEDIA TO IMPROVE STUDENT’S WRITING SKILL IN NARRATIVE TEXT AT HIDAYATULLAH ENGLISH COLLEGE (HEC) BANGKALAN. STKIP PGRI BANGKALAN.

[img] Text
ARTIKEL-FAISOL-AKBAR.pdf

Download (177kB)

Abstract

Indonesia : Penulisan adalah salah satu kemampuan yang penting dalam pembelajaran, dikarenakan efek samping dari virus korona, sistem pembelajaran yang ada di Pendidikan masih berada di fase peralihan dari pembelajaran daring menjadi luring, dan juga berakibat banyak sekali murid yang kurang minat untuk belajar dan mengabaikan penjelasan dari guru. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui tanggapan murid ketika menggunakan media yang berbeda yaitu menggunakan film trailer, serta menjelaskan peningkatan keterampilan penulisan dengan menggunakan media trailer movie. Teknik pengambilan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah observasi dan tes. Karena terbatasnya waktu yang disediakan, observasi dilakukan sebanyak 2 kali dan tes sebanyak 1 kali. Dengan adanya penelitian ini, peneliti mengetahui bahwa siswa menjadi lebih minat belajar dan keterampilannya menjadi lebih baik dengan menggunakannya media tambahan dalam sebuah pembelajaran, khususnya menggunakan media film trailer atau visual. Kesimpulannya adalah dengan metode ini, murid memberikan respon yang positif terhadap pembelajaran yang berlangsung didalam kelas, serta murid menjadi lebih minat belajar, interaktif,imajinatif, dan responsive. English : Writing is an important skill in learning, due to the side effects of the corona virus, the existing learning system in Education is still in a transitional phase from online to offline learning, and also results in a large number of students being less interested in learning and ignoring teacher explanations . This study aims to find out students' responses when using different media, namely using movie trailers, as well as explaining the increase in writing skills using movie trailer media. Data collection techniques used in this study were observation and tests. Due to the limited time provided, observations were made 2 times and tests 1 time. With this research, researchers know that students become more interested in learning and their abilities become better by using additional media in a lesson, especially using trailer or visual film media. The conclusion is that with this method, students respond positively to the learning that takes place in the classroom, and students become more interested in learning, interactive, imaginative, and responsive

Item Type: Other
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: PENDIDIKAN BAHASA INGGRIS
Depositing User: S.Pd FAISOL AKBAR
Date Deposited: 25 Aug 2023 05:03
Last Modified: 25 Aug 2023 05:03
URI: http://repo.stkippgri-bkl.ac.id/id/eprint/2827

Actions (login required)

View Item View Item